ناشناس همدل

ناشناس همدل

آرزومند آن مباش که چیزی غیر از آنچه هستی باشی، بکوش در کمال آنچه هستی باشی.
ناشناس همدل

ناشناس همدل

آرزومند آن مباش که چیزی غیر از آنچه هستی باشی، بکوش در کمال آنچه هستی باشی.

انتخابات- چهارشنبه سوری

صبحها تو برنامه مردم ایران سلام مسابقه ای طرح شده با این عنوان که تو یه جمله بگن در انتخابات شرکت می کنم ....    یا نمی کنم.... و بعد دلیل شخصیشون و مطرح کنن صرف نظر از وظیفه ملی و ایرانی بودن. این موضوع باعث شد به این قضیه فکر کنم. راستش من اصلا تصمیم ندارم شرکت کنم و دلیلشم ناامید شدنمه. آره واقعا فکر می کنم ناامیدم کردن. می دونم سختی و تحریم و فشار و هزار کوفت و زهرمار دیگه هست اما چرا واسه همه نیست؟ اینجوری که همه باید تو یه سطح زندگی کنن پس این اختلاف طبقاتی چیه؟ اونم اینقدر وحشتناک!!! اگه صحبت سر اسلام ناب محمدیه مگه زمون پیامبر که همه مسلمونا مجبور شدن به مدینه برن و چندین خونواده با هم تو یه خونه باشن و از سهم خودشون به مهاجرا هم بدن مگه تحریم نبودن؟ مگه سه سال تو شعب ابی طالب تحریم نبودن؟ اما همدلی و یکدست و یک سطح بودنشون اونقدر قدرتمندشون کرد که اول مکه و بعد کل عربستان و شام و سوریه و ایران و هزار جای دیگه رو تسخیر کردن. پس این اسلام ناب محمدی رو تو کجای این رفتارها می شه پیدا کرد؟ انگار از مسلمونی فقط تو سر و کله زدن و عزاداریشه که براشون مهمه.

دلم یه شادی بزرگ می خواد. یه چهارشنبه سوری واقعی. نمی دونم چرا می خوان این سنت قشنگ و از بین ببرن. در واقع نه از بین می ره و نه اینا دوباره احیاش می کنن. کاش مثل شب یلدا بهش بها داده می شد. کاش مثل قدیم میاوردن بوته می فروختن. "زردی تو از من. سرخی من از تو". یه همچین چیزی بود. رسم قشنگیه. ولی خراب شده. نارنجک می زنن. دستشون می رسید تانک میاوردن. از اول اسفند شروع کردن. باید یه بار دیگه به این روز نگاه کرد و یه بار دیگه احیاش کرد. همونجوری که بود نه اونجوری که الان هست. باید اون روز همه با شادی بیان بیرون و این جشن و نگاه کننو توش شرکت کنن نه اینکه از ترسشون تا جایی که می تونن بیرون درنیان. این یه کار فرهنگی و تبلیغ فرهنگی می خواد که فقط از دست تلویزیون برمیاد و دولت که تو هر چند تا محله یه جا رو به این کار اختصاص بده. فرهنگای قشنگ چرا باید به بی فرهنگی تبدیل بشن؟ تمدن مارو همین چیزا ساخته دیگه. شادی و همدلی تو همین کارا به دست میاد. نمی شه که هی از تمدنمون بگیم و بعد یه ذره واسش ارزش قائل نباشیم. چه می دونم در تعجبم!!! 

 

نظرات 8 + ارسال نظر
نرجس سه‌شنبه 7 اسفند 1386 ساعت 02:06 ب.ظ http://narjess.persianblog.ir

من هم یه شادی بزرگ می خوام.....

انشالله هر چه زودتر بهش برسی :)

محمد چهارشنبه 8 اسفند 1386 ساعت 01:19 ق.ظ http://delle.blogsky.com

سلام بهار خانوم
چه زیبا بود
من اپما بیای خوشحالم می کنی
راستی خبرمم بکن برا اپات
به امید دیدا

سلام آقا محمد.
خیلی ممنون.
بله اومدم. براتم کامنت گذاشتم.
تو رو خدا این کار سخت و ازم نخواه.
هر موقع دوست داشتی خودت بیا اونجوری بیشتر خوشحال می شم :)

شهرزاد جمعه 10 اسفند 1386 ساعت 12:38 ق.ظ

سلاممم بهارم:
خوبی عزیز؟؟؟
ای بابا تو دست از سر این مملکت گل و بلبل ور نمیداری؟؟؟بابا بیخیال...
خودتو بیخودی ناراحت نکن فداتشم..چیزی که درست نمیشه....
ولی باهات در مورد سنتشکنی موافقم واقعا رسوم قشنگی داریم که یه عده خرابش کردند...
متاسفم برای مردممون...
عزیزم آپامممممممممم بدو بیا که از دستت رفت...
بدو بدو حراجش کردم بدو بدو...
فدای تو گلم...
یا حق!!!

[ بدون نام ] شنبه 11 اسفند 1386 ساعت 11:03 ق.ظ

سلام دوست همیشه بهارم
منم شادی رو خیلی دوست دارم ولی متاسفانه اینروزا اینقدر کار دارم که نمیتونم سراغی ازش بگیرم انشاله اگه شما دیدیش سلام منم بهش برسون
درضمن با یه pps جدید منتظر نظرت هستم
راستی شماهم شاد شدید از فتوی آیت اله البرادعی مبنی براین که انرژی هسته ای حق مسلم ماست ؟ یا شادتر شدید از عیدی دریافتی تان ؟؟

شهرزاد شنبه 11 اسفند 1386 ساعت 03:35 ب.ظ

کجایییییییییییییییییییییییی؟؟؟
نگرانت شدممممممممممممممممم؛((((

محمد یکشنبه 12 اسفند 1386 ساعت 12:34 ق.ظ http://delle.blogsky.com

سلام
اومدم به پاسه نظرات خوشگلت یه هدیه بدم و برم و بگم که شما از اولین کسای هستی که این هدیه رو از من میگیره گفتم از اولین کسا به خاطر این که کسی به جز من نمی تونه این شکلکارو ارسال کنه اخه بلاگ اسکای فعلا این شکلکارو برا وبلاگ مدیران قرار داده ولی من اینارو برا دوستان خودمم ارسال می کنم با روش ساده ای که فعلا لو نمیدم تا بعد البته این تمام شکلکا نیست بهترینشونه البته با یه کم ...
پس این شکلکا تقدیم به تو ای دوست مهربانم




به امید دیدار

اقلیما یکشنبه 12 اسفند 1386 ساعت 10:57 ق.ظ

سلام
خوبی؟
خدا به خیر کنه چهارشنبه ی امسالو!!!
فقط همینو میشه گفت،مردمو تو کوفت نکنن!!!!
خوش باشی
آپم!
فعلا بای تا های

پرنسس جنی سه‌شنبه 14 اسفند 1386 ساعت 02:14 ب.ظ http://hastie.blogsky.com

مدتها بود نتونسته بودم بیام سر بزنم. امروز شد و ومدم. خوشحالم که هم فکر هستیم . اگه تقلبی تو کار نباشه که هست قطعا کسی رای نمیده.

خوشحال شدم از دیدنت.
نه بابا ملت همیشه در صحنه رو مگه پای صندوقا و تو راهپیماییها ندیدی
این دفعه هم مثل همیشه میان. زیاد هم میان.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد